انواع ایونت ها و رویدادهای شرکتی

انواع ایونت ها و رویدادهای شرکتی و اینکه چرا آنها مهم هستند!

اکثر رویدادهای شرکتی به یک دلیل محبوب هستند: رویدادها تاثیر به سزایی در رساندن برنامه ریزان به اهدافشان دارند. رویدادها چه به شکل یک کنفرانس باشند، چه به صورت یک تور تفریحی، روشی هستند که کمپانی ها به کار می گیرند تا مردم را به شکل جدیدی گرد هم آوردند، از این طریق روابط بین فردی شکل می گیرد که به طور معمول در محیط های خشک و جدی شرکت ها کمتر اتفاق می افتد. در این مقاله ما سعی داریم 8 نوع از انواع ایونت های سازمانی را به شما معرفی کنیم تا شما بتوانید با بهره گیری از آن، کسب وکار سازمان خود را بهبود دهید.

1- سمینار ها و کنفرانس ها
هدف: سازمان ها چنین دیدارهایی را با حضور مهمان های مشخص و البته اطلاعات مشخصی که قرار است در اختیار حضار قرار گیرد، برنامه ریزی و برگزار می کنند.
توضیح: سمینارها معمولا از نظر زمانی کوتاه تر از بقیه انواع رویدادها هستند و با صرف چند ساعت در یک روز کاری قابل برگزاری هستند. سمینارها معمولا یک یا چند سخنران دارند و همه ی شرکت کنندگان در یک فضای مشترک حضور دارند. کنفرانس ها معمولا در چند نشست برگزار می شوند و محل برگزاری آنها اغلب در هتل هاست و در ابتدای هر کنفرانس سرتیترهای هر نشست به حضار ارائه می شود و در بین نشست ها نیز دقایقی وقفه برای استراحت در نظر می گیرند

2- تورهای تفریحی کاری و برنامه های تشویقی
هدف: اینجا جایی است که هزینه های بزرگ به ازای هر فرد صرف می شوند. توسعه ی کسب و کار و برنامه ریزی های سازمانی معمولا در راس موضوعات صورت جلسه ها قرار دارند، اما به همان اندازه برای فعالیت های مفرح بعنوان انگیزه و پاداش نیز سرمایه گذاری می شود
توضیح: ایونت تورهای تفریحی کاری و اجرایی و سفرهای تشویقی معمولا بین 3تا 5روز طول می کشد و نیازمند توجه ویژه به موضوعاتی مثل انتخاب مکان، محل اقامت، رفت و آمد، تهیه ی غذا، ملاقات های مربوط به کسب کار، زمین گلف و سایر فعالیت ها می باشد
3 - ایونت بازی تیمی
هدف: یک ایونت یا رویداد محبوب در بین تقریبا همه ی سازمان ها، ایونت های یازی تیمی است. مدیریت روابط یک موضوع بنیادی است و تیم ها برای رسیدن به این هدف ایجاد می شوند.
توضیح: همانند مورد قبلی، یعنی تورهای تفریحی کاری و اجرایی، در این مورد، ایده ی اصلی، اختصاص دادن محلی به پرسنل تحت نظارت سازمان است تا به این وسیله پرسنل بتوانند در محیطی آرام با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مثل معروفی است که می گوید:" معاملات در زمین های سبز سر می گیرد"
4- ایونت قدردانی
این نوع از ایونت ها به میزبان رویداد این امکان را می دهد تا در زمانی غیر رسمی و در محیطی غیررسمی با مهمانان خود وقت صرف کند و از این طریق برای هر دو طرف فرصتی ایجاد می شود تا ارتباطات و اولویت های کسب و کارشان را متقابلا مورد بررسی قرار دهند

توضیح: فرصت های بی شماری و انواع زیادی از ایونت های قدردانی وجود دارند که سازمان ها می توانند در طول سال برگزار کنند. متداول ترین آنها شامل موارد زیر است:
•وعده ی ناهار و تئاتر
•یک روز در خلال یک مسابقه ی اسب سواری
•همراهی در محیط های ورزشی
•گشت و گذارهای روزانه و عصرانه
•مهمانی های خصوصی در جشنواره های موسیقی
•مهمانی های تعطیلات
•بلیط های یک رویداد معروف
5- ایونت نقطه عطف شرکت یا سازمان

هدف: نقطه ی عطف شرکت ، کسب و کار یا سازمان فرصتی برای جشن گرفتن مواردی مثل افتتاحیه ی زمین یا رسیدن به تعداد خاصی از مشتریان ، تحقق هدف های فروش ، راه اندازی شعب جدید ، راه اندازی خط تولید جدید یا بزرگداشت ها را فراهم می کند.

توضیح: رویدادهای نقطه ی عطف شرکت در نحوه ی اجرا تفاوت های آشکاری با هم دارند اما در نهایت همگی از برنامه ای مشابه رویدادهای قدردانی از مشتری و کارمند پیروی می کنند. رویدادهای نقطه ی عطف معمولا در فضای باز برگزار می شوند و می تواند تنها با حضور اعضای شرکت و یا با حضور مشتری ها ، فروشنده ها و حتی کسب و کارهای محلی برگزار شود؛ این موضوع بستگی به اندازه ی شرکت و میران شناخته شده بودن آن در بین مردم دارد
6- ایونت رونمایی محصول

هدف: رویداد رونمایی محصول می تواند شامل قرارهای داخلی برای دادن اطلاعات به کارمندان درمورد محصولاتی که در آینده تولید می شوند، باشد. چنین کاری باعث می شود که سر و صدای زیادی در هنگام تولید محصول بین مشتریان و رسانه ها ایجاد شود.رویدادهای رونمایی از محصول اغلب برای شرکت هایی که با مدل بازاریابی کسب و کار به مشتری یا B2C اداره می شوند، مناسب هستند.

توضیح: رویدادهای رسانه ای با هدف پوشش خبری و ایجاد سر و صدای رسانه ای قبل از تولید محصول برگزار می شود. این مدل رویدادها ممکن است همراه با معرفی پرسر و صدای محصول و نشان دادن روسای رده بالای شرکت باشد. رونمایی های بزرگ محصولات بیشتر شبیه یک مهمانی مجلل هستند، چرا که حضور مهمانانی شناخته شده، وعده ی شام، برنامه های مفرح بر اساس سازو کار شرکت جزئی از چنین رویدادهایی هستند. شرکت های اپل و تسلا دو مثال عالی از این دست هستند.

7- ایونت جلسات اعضای هیئت مدیره و جلسه های سهامداران

جلسات هیئت مدیره و جلسه ی سهامداران هر دو به دلیل اهداف مهمی برگزار می شوند. جلسات هیئت مدیره برای اعضای آن فرصتی فراهم می کند تا نحوه ی عملکرد کسب و کار را مورد بازبینی قرار دهند و با اعضای رده بالای شرکت برای اخذ تصمیم های مهم دیدار کنند.از طرفی، جلسه های سهامداران، این فرصت را برای شرکت فراهم می کند تا عملکردهای اخیر، اهداف، چشم اندازها و استراتژی های بازاریابی را با سهامداران به اشتراک بگذارند. در این جلسات نظرات مردم نیز مورد بررسی قرار می گیرد

توضیح: دیدارهای سالانه، دوسالانه و حتی فصلی می توانند دیدارهایی مثل جلسات کوچک درون شرکتی یا رویدادهای بزرگ مانند جلسات هیئت رئیسه باشند که بستگی به اندازه ی شرکت و مشارکت سهامداران دارد. این جلسات می توانند در اتاقی با حضور 6عضو و یا در تالاری با حضور هزاران نفر برگزار شود. وارن بافت هر ساله استفاده ی خوبی از جلسه ی سهامداران برای شرکت خود یعنی Berkshire Hathaway می کند و این رویدادی است که تعداد زیادی از کسب و کارها بایستی در آن حضور داشته باشند.